REAGUJĄC NA POTRZEBY NASZYCH KLIENTÓW FIRMA FABIAŃCZYK WPROWADZA OBSŁUGĘ AUT Z CZUJNIKAMI TPMS
Od 1 listopada 2014 systemy monitorowania ciśnienia w kole TPMS muszą być instalowane we
wszystkich nowych samochodach osobowych (kategorii M1), które będą rejestrowane po raz pierwszy.
TPMS (Tire Pressure Monitoring System) to system czujników ciśnienia, który stale monitoruje ciśnienie gazu w oponie. Dzięki temu systemowi kierowca może odpowiednio wcześnie usunąć usterkę związaną ze spadkiem ciśnienia i doprowadzić ciśnienie w każdej z opon do odpowiedniej wartości.
Co w praktyce jest istotne dla użytkownika samochodu wyposażonego w system TPMS ?
• Konieczność kontroli zaworu przy każdej wymianie kół.
• Dla nowych opon: w celu zapewnienia sprawnej komunikacji pomiędzy czujnikiem a odbiornikiem
TPMS, należy dokonać nowej konfiguracji czujników do pojazdu, w sytuacji, gdy są używane nowe
czujniki (nowy ID czujnika) bądź następuje zmiana położenia kół wyposażonych w czujniki.
• Podczas wymiany opon należy dokładnie sprawdzić poziom naładowania baterii czujników.
W przypadku, kiedy bateria w czujniku się wyczerpie, należy wymienić cały czujnik.
Żywotność baterii to ok. 5 lat lub 160.000 km. Samej baterii się nie wymienia.
• Jeśli planujesz zakup nowych felg - sprawdź czy wybrany model/wzór felgi spełnia wszystkie
wymagania dotyczące montażu czujnika TPMS.
• W razie przebicia opony w trasie nie wolno używać systemu naprawczego. Taka pianka może
spowodować uszkodzenie czujnika, przez co należy go natychmiast wymienić!
Nasz firma zajmuje się pełną obsługą kół wyposażonych w czujniki ciśnienia TPMS, korzystając z urządzenia ALCAR ATEQ VT56.
AKTUALNOŚCI
O FIRMIE
OFERTA
PROMOCJE
KONTAKT
RODO
START
AKTUALNOŚCI
Wyważarka HUNTER GSP 9700 z testem drogowym,
szczególnie zalecane do samochodów o dużej mocy,
obowiązkowo do aut 4x4
Numer 1
na rynku motoryzacyjnym
Prawdziwa rewolucja w wyważaniu kół!
Urządzenie to daje wiele możliwości i pozwala zapobiec licznym usterkom związanym zarówno
z użytkowaniem jak i serwisowaniem ogumienia. Tylko dzięki niemu możemy przeprowadzić tzw.
"test drogowy", czyli sprawdzić wyważenie koła i jego wibracje pod naciskiem dochodzącym do 635 kg,
a więc przy pełnej symulacji rzeczywistych warunków drogowych, w jakich pracuje koło i opona.
Jego wynikiem są wykresy i bardzo szeroki zapis parametrów pokazujące sprężystość, sztywność
oraz rozkład mas całego koła.
Czy nie często zdarza się, iż nawet po najdokładniejszym wyważeniu koła nie udaje się zlikwidować, jakże uciążliwych drgań związanych z jego nieprawidłową pracą. Nawet powtórne wyważanie najczęściej nie przynosi pożądanego efektu. Do niedawna jedynym wyjściem były żmudne i czasochłonne próby
i przekładanie opon z felgami w różnych kombinacjach. Na naszej wyważarce Hunter, po pomiarze sił bocznych dla wszystkich kół samochodu i ich ponumerowaniu, oprogramowanie StraightTrak™ wyważarki GSP 9700 wskazuje miejsce zamontowania poszczególnych kół pojazdu, aby sumaryczna wartość siły bocznej działające na samochód była jak najmniejsza.
Wykorzystując wyniki testu drogowego, precyzyjnie określające stan ogumienia i obręczy możemy znaleźć optymalne dopasowanie zestawu felga - opona. Dzięki takiej analizie udaje się wyeliminować drgania i "bicie", a tym samym uratować nasze zawieszenie i opony, o komforcie jazdy nie wspominając.